LÅNGA SOMMARNÄTTER

Tredje kvällen då jag inte kan somna. Jag fösöker lägga mig tidigt men det går aldrig att somna fören många timmar senare.
Så nu sitter jag här och tittar på en massa kläder på internet som jag skulle vilja köpa. Det där med att man skämtar om att vara Shopaholic börjar bli ganska skrämmande nu. Allt går liksom i en ond spiral. 
Jag älskar att köpa kläder, smycken, accessoarer, prylar, inredning. You name it i´ll buy it. Att få köpa något som passar en, som är vackert och får en att le. När man kommer hem och tar upp det man köpt ur kassen och blir glad igen att man köpt något så fint och perfekt.
Sen så är det ju den där grejen med att köpa saker. Man köper dom, man betalar, man måste lägga ut pengarna på saker som gör en glad.
 
Så nu sitter man här, har inga pengar, blir ledsen över att man inte har pengar, vad brukar jag göra när jag är ledsen? Jo, jag köper något fint, sen så försvann ännu mera pengar och man blir ledsen igen. Dumma spiral...
 
Om det är något jag har lovat mig själv så är det att inte ha skulder (ja, förutom studielånet osv), att aldrig handla för pengar jag inte äger och ta ett lån för att få shoppa. 
Så kanske är det här ett bra test för mig, detta kanske blir min träning att sluta försöka göra mig själv glad genom att shoppa, att hitta andra saker som kan boosta mig. 
 
Tror det är en fördel att man bor ute på landet och bussen går cirka en gång i aldrig. Här ute kan jag inte frestas av alla fina kläder som är i de fina affärerna i de fina shoppingcentrumen. Visst är det jätte bra, men jag blir sjukt uttråkad av att inte jobba och att man inte har något att göra. Alltså det mest spännande jag gjorde idag var att tvätta fönsterna och fick träna på min höjdskräck. Jag måste hitta en hobby...seriöst...som inte kostar en massa...
 
Kanske är det därför jag är uppe halva nätterna? För jag inte fått göra något roligt som jag brinner för på så lång tid. Jag är en människa som alltid haft en förälskelse i äventyr och utflykter. Det kanske ska vara min hobby, gå på utflykter och äventyr? Eller ska jag kanske äntligen lära mig något coolt som att spela något instrument eller hoppa hopprep baklänges under tiden jag lagar en avancerad efterrätt? Ne, har inte tålamodet tror jag...
 
Vem vet vad jag nu hittar på, men just nu så får min hobby vara att komma på vad min hobby ska vara!
 
 
 
 
Japp! Detta inlägg var extremt intressant, jag vet!
 
Ta hand om er!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0